Oto druga część wpisu, w którym odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania dotyczące elektronicznej dokumentacji medycznej. Możecie je znaleźć w naszych poprzednich wpisach, ale postanowiliśmy wyjść Wam na przeciw, gromadząc je w jednym miejscu.  Część pierwszą znajdziecie tutaj, a teraz poznajcie odpowiedzi na kolejne pytania.

Jaka jest największa korzyść wynikająca z prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej?

Wśród wielu zalet to jednak łatwy dostęp do dokumentacji wydaję się być największą z nich. Dostępność dokumentacji powinna Cię szczególnie zadowolić, jeśli często umawiasz się ze swoimi pacjentami na wizyty domowe oraz jeśli realizujesz usługi w przeróżnych miejscach. Za sprawą mobilnego dostępu do danych, nie będziesz musiał wcześniej analizować ani zabierać ze sobą dokumentacji papierowej. To z pewnością usprawni Twoją pracę oraz sprawi, że będziesz miał mniej rzeczy na głowie oraz mniej przedmiotów do zabrania na spotkanie z pacjentem – przecież telefon masz zawsze przy sobie.

Czy to jest wygodne?

Szybko polubisz elektroniczną dokumentację medyczną, dlatego że zapomnisz, że kiedykolwiek miałeś problem z odczytywaniem Twoich zapisków. Pewnie nie raz miałeś sytuację, że notowałeś coś w pośpiechu bez należytej staranności. Nieczytelne pismo, przekreślenia – ludzka rzecz, każdemu zdarzają się pomyłki. Zaczynając korzystanie z oprogramowania, od razu poczujesz różnicę i ulgę. Szybko zapomnisz o tym, co było. Od teraz będziesz miał dostęp do przejrzystej dokumentacji – bez bazgrołów, przekreśleń i nieczytelnego pisma

Jak zapewnić bezpieczeństwo elektronicznej dokumentacji medycznej?

Jeśli chcesz mieć pewność, że w Twoim gabinecie fizjoterapeutycznym bezpieczeństwo elektronicznej dokumentacji medycznej jest zachowane, powinieneś zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 roku w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania:

  • systematycznie dokonywać analizy możliwych zagrożeń;
  • opracować i stosować procedury zabezpieczania dokumentacji i systemów ich przetwarzania, w tym procedur dostępu
    oraz przechowywania;
  • stosować środki bezpieczeństwa adekwatne do zagrożeń;
  • na bieżącego kontrolować funkcjonowanie wszystkich organizacyjnych i techniczno-informatycznych sposobów zabezpieczenia, oraz okresowo dokonywać oceny skuteczności tych sposobów;
  • przygotować i realizować plany przechowywania dokumentacji w długim czasie, w tym jej przenoszenia na nowe informatyczne nośniki danych i do nowych formatów danych, jeżeli tego wymaga zapewnienie ciągłości dostępu do
    dokumentacji.

Pin It on Pinterest

Share This