Kreowanie pozytywnego wizerunku Twojego gabinetu może się okazać czasochłonnym procesem, który będzie wymagał od Ciebie zaangażowania i wytrwałości. Osiągnięcie założonego celu niestety nie będzie oznaczać, że Twój wizerunek nie jest zagrożony. Niewłaściwe praktyki mogą doprowadzić do tego, że łatwo stracisz dobry image. Jak do tego nie dopuścić? Jak kreować wizerunek gabinetu fizjoterapeutycznego? Przekonaj się!
Jak się do tego zabrać?
Zanim zabierzesz się za kreowanie pozytywnego wizerunku Twojego gabinetu, musisz wiedzieć, czego dokładnie oczekujesz? Jaki ma być efekt? Jakie pacjenci powinni mieć skojarzenia z Twoją działalnością? Odpowiedzi na te pytania nie są bez znaczenia. Powinny być ściśle związane z Twoją filozofią, misją Twojego gabinetu i wartościami, jakimi kierujesz się w pracy.
Wyznacz cel, który chcesz osiągnąć
Twoim zadaniem będzie określenie celu, do którego będziesz konsekwentnie dążyć. Jeśli chcesz zbudować spójny i pozytywny wizerunek, określ to, jak chcesz być postrzegany. Zastanów się, czym różnisz się od konkurencji?
- Chętnie podejmujesz się terapii z dziećmi?
- Specjalizujesz się w fizjoterapii sportowców?
- A może Twój gabinet należy do tych ekskluzywnych?
Kolejnym krokiem będzie ustalenie budżetu i dopasowanie do niego działań z zakresu kreowania wizerunku. Najpopularniejszymi z nich są:
- identyfikacja wizualna
- reklama
- public relations
- sponsoring
Identyfikacja wizualna to niezbędny element każdej działalności. To dzięki niej, pacjenci już podczas pierwszego kontaktu z marką utożsamiają ją z konkretnymi skojarzeniami i emocjami. Dlatego niezwykle istotne jest zaplanowanie takiej identyfikacji wizualnej, która będzie spójna z Twoją misją i tym, jak chcesz być postrzegany. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na zainwestowanie w reklamę, pr czy sponsoring dużego budżetu – nic straconego! Dziś wielką rolę w promocji odgrywają media społecznościowe, za pośrednictwem, których możesz kreować swój wizerunek nawet za darmo. Zajrzyj do naszego wpisu Media społecznościowe w działalności fizjoterapeuty, z którego dowiesz się, jak zacząć działania.
Na koniec, przekonaj się o tym, co tworzy wizerunek gabinetu fizjoterapeutycznego:
- tożsamość firmy – nazwa firmy, materiały identyfikacyjne i reklamowe, ceny usług
- reputacja – opinia wśród pacjentów
- kultura organizacyjna – w jaki sposób zarządzasz gabinetem
- postawa fizjoterapeuty – zachowanie i kompetencje
- otoczenie fizyczne – wyposażenie i wystrój gabientu
Najnowsze komentarze