Niezadowolony pacjent jest gotowy zrobić wiele, aby poinformować o swojej sytuacji niemalże cały świat. Dowiedz się, jak do tego nie dopuścić!
Dlaczego warto dbać o satysfakcję pacjentów? Ten zadowolony wspomni o Twojej dobrej pracy w gronie znajomych osób i dzięki temu masz szansę pozyskać nowych pacjentów. Z drugiej strony jeden niezadowolony pacjent potrafi zniechęcić do Ciebie wiele osób. Skarżenie się na Twoje usługi wśród najbliższych osób to nie jedyne zagrożenie. Z pewnością słyszałeś o sytuacjach, w których zirytowany pacjent wypisuje negatywne opinie na we wszelkich możliwych miejscach. Na Facebooku, na stronie www, czy w Wizytówcę Google. Niektórzy bywają naprawdę zdeterminowani, a siła internetu jest ogromna.
Skąd tyle zawiści? Źródłem takich zachowań jest nie tylko niewłaściwa postawa fizjoterapeuty (lub taka, która tylko pacjentowi wydaje się niewłaściwa), ale również okoliczności związane z wizytą w gabinecie. Są to zwykle różne dolegliwości, ból czy złe samopoczucie. To wystarczy, aby właśnie na Ciebie przelać negatywne emocje. Co zrobić, aby uniknąć lub wybrnąć z takiej sytuacji?
Niezadowolony pacjent – jak wybrnąć z niewygodnej sytuacji?
Zadbaj o właściwą komunikację
Niezwykle ważnym aspektem w pracy fizjoterapeuty jest obserwacja. Jeśli zauważysz, że Twój pacjent cierpi lub jego nastrój jest daleki od ideału, okaż mu więcej empatii. Zadawaj pytania, staraj się poprawić jego samopoczucie. To pomoże Ci nie tylko zdobyć jego zaufanie, ale usprawnić przebieg całej terapii. W rezultacie pacjent nie będzie zrzucał winy na Ciebie.
Nie walcz
Jedno jest pewne, walka na argumenty nie pomoże! Najszybszym sposobem na złagodzenie sytuacji jest przyznanie pacjentowi racji i uświadomienie mu, że jesteś po jego stronie.
Przyjmij negatywne opinie i wyciągnij z nich wnioski
Jeśli negatywne opinie na temat Twojej działalności nie są bezpodstawne, przyznaj się do błędu i napraw go! Wyciągnij wnioski z tego, co mówi niezadowolony pacjent i potraktuj je jako wskazówki. To lepsze niż przeciwstawianie się i udawanie, że całkowicie nie ma racji.
Najnowsze komentarze