Współcześnie oczekiwania pacjentów są znacznie większe niż jeszcze parę lat temu. Technologia nieustannie się rozwija, konkurencja rozrasta, a zadaniem dobrych fizjoterapeutów jest dopasowanie się do tych nowoczesnych standardów. Jeśli nie chcesz pozostać daleko za swoimi kolegami z branży, zapoznaj się z naszymi wskazówkami i wprowadź je do życia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś 😉

Oczekiwania pacjentów względem fizjoterapeuty:

  • szeroki zakres wiedzy,
  • doświadczenie,
  • dobry kontakt,
  • krótki czas oczekiwania na konsultację,
  • dogodna lokalizacja gabinetu fizjoterapii,
  • zadbany, nowoczesny sprzęt w gabinecie,
  • dostępność w sieci informacji na temat fizjoterapeuty/gabinetu,
  • możliwość kontaktu za pośrednictwem social mediów.

Jak dopasować się do oczekiwań pacjentów i jednocześnie poprawić wizerunek?

Świetnym sposobem na to, aby dopasować się do współczesnych standardów, a jednocześnie spełnić oczekiwania pacjentów jest wdrożenie oprogramowania do elektronicznej dokumentacji medycznej. Zastanawiasz się, jak łączą się te sprawy? Wybierając właściwy program do e-dokumentacji, będziesz miał możliwość wysyłania swoim pacjentom powiadomień za pośrednictwem sms-ów oraz e-maili. Szerzej to udogodnienie opisaliśmy tutaj – Powiadomienia sms i e-mail – bądź w stałym kontakcie z pacjentami, pisaliśmy wtedy, że:

Powiadomienia sms i e-mail to sposób na wygodne oraz szybkie przypomnienie pacjentom o ich wizytach. Dzięki nim prawdopodobieństwo, że zainteresowany terapią nie pojawi się na umówionym wcześniej spotkaniu, znacząco spada. Jeśli zatem nie zrobi tego świadomie, tylko przez niepamięć, możesz skutecznie temu zapobiec. Jest to komfortowa forma przekazywania informacji zarówno dla nadawcy i odbiorcy. Samą mechanikę możemy skonfigurować i wysłać powiadomienie manualnie bądź automatycznie wskazując konkretną grupę pacjentów jako odbiorców.

Możliwość wysyłania powiadomień sms i e-mail to jednak nie tylko udogodnienie dla Ciebie i Twoich pacjentów. To również aspekt wizerunkowy – dzięki temu będziesz odbierany jako nowoczesny specjalista.

Niekompetencja, brak odpowiedniego kontaktu, przez co trudniej jest zdobyć zaufanie, zbyt długi czas oczekiwania, zużyty lub zaniedbany sprzęt oraz brak wiadomości o Tobie w sieci mogą jedynie sprawić, że pacjenci, zamiast trafić do Twojego gabinetu będą szukać pomocy u Twoich konkurentów. Dopasowanie się do nowoczesnych standardów jest ważne, w Twoim zawodzie jednak niezwykle istotną kwestią jest to, aby pacjenci czuli, że mogą oddać się w Twoje ręce. Musisz zdobyć ich zaufanie, co osiągniesz dzięki utrzymywaniu właściwych relacji, okazywaniu im empatii, a także dbając o swój wizerunek oraz wygląd miejsca pracy.

 

Pin It on Pinterest

Share This