Powiadomienia sms i e-mail to sposób na wygodne oraz szybkie przypomnienie pacjentom o ich wizytach. Korzystasz już z nich komunikując się z pacjentami? Ile razy zdarzyło Ci się, że Twój pacjent nie przyszedł na umówioną wcześniej wizytę? Niestety to przytrafia się wielu fizjoterapeutom oraz innym specjalistom. Brak konsekwencji sprawia, że pacjenci nie czują się zobowiązani do powiadomienia o zaistniałych zmianach w ich planach. W rezultacie irytacja specjalistów rośnie a czas, który mogliby poświęcić innym zostaje zmarnowany.

Przypomnienie

Powiadomienia sms i e-mail to sposób na wygodne oraz szybkie przypomnienie pacjentom o ich wizytach. Dzięki nim prawdopodobieństwo, że zainteresowany terapią nie pojawi się na umówionym wcześniej spotkaniu znacząco spada. Jeśli zatem nie zrobi tego świadomie, tylko przez niepamięć, możesz skutecznie temu zapobiec. Jest to komfortowa forma przekazywania informacji zarówno dla nadawcy i odbiorcy. Samą mechanikę możemy skonfigurować i wysłać powiadomienie manualnie bądź automatycznie wskazując konkretną grupę pacjentów jako odbiorców.

Skuteczna forma komunikacji

Warto zaznaczyć, że wiadomości sms oraz e-mail należą do najskuteczniejszych form komunikacji. W takiej wiadomości możemy poinformować o nadchodzącej wizycie, godzinie spotkania lub ewentualnych zmianach. Dodatkowo dzięki bazie danych mamy możliwość realizowania kampanii reklamowych. Powiadomienia z powodzeniem można zintegrować z elektroniczną dokumentacją medyczną, której obsługa jest intuicyjna oraz przejrzysta.

Korzystny wizerunek

Powiadomienia sms i e-mail to jednak nie tylko możliwość bycia w stałym kontakcie z Twoimi pacjentami. To także praca na Twój wizerunek. Wizerunek nowoczesnego specjalisty, który podąża za innowacjami i skutecznie wprowadza je do swojej działalności. Co jeszcze możesz zyskać w oczach odbiorców?

Co jeśli termin wizyty musi ulec zmianie z Twojego powodu? Wysłanie SMS-a w tym przypadku to doskonałe wyjście z sytuacji. O czym jeszcze możemy informować pacjenta poprzez wiadomość tekstową?

  • termin wizyt
  • przypomnienie dostarczenia dokumentu przez pacjenta np. skierowania
  • zmiana terminu wizyty
  • potwierdzenie rezerwacji daty wizyty

Dłuższą formą komunikacji może być wiadomość e-mail, w której możemy dołączyć dodatkowe wiadomości. Jest to równie skuteczne rozwiązanie często wykorzystywane w celach marketingowych. Gabinety, które korzystają z elektronicznej dokumentacji medycznej i komunikują się za pomocą e-maili i SMS-ów są postrzegane jako innowacyjne i nowoczesne.

Pin It on Pinterest

Share This