Dzisiaj podpowiadamy, jak zyskać stałych pacjentów? Dowiedź się, o czym musisz pamiętać, aby w razie potrzeby nie szukali pomocy u konkurentów.
Mimo że pacjenci niechętnie zmieniają fizjoterapeutów, będą do tego zmuszeni, jeśli Wasze relacje nie będą dla nich satysfakcjonujące. Na to, czy pacjenci są zadowoleni z usług fizjoterapeuty wpływa oczywiście wiele czynników. Najważniejsze jest to, aby wynikiem Twoich działań była poprawa stanu ich zdrowia. Osiąganiu tego celu powinny towarzyszyć jednak pewne aspekty, które sprawią, że wzbudzisz zaufanie pacjentów, dzięki czemu przy następnej okazji nie będą szukać innego specjalisty, tylko powrócą do Ciebie. Do czego zatem, jako fizjoterapeuta musisz przywiązywać wagę, aby zyskać stałych pacjentów?
Komunikacja na pierwszym miejscu
Jeśli chcesz, aby współpraca z pacjentami nie kończyła się po jednej wizycie musisz zadbać o właściwą komunikację pomiędzy Wami. Nikt nie zdecyduje się na kolejną terapię, jeśli nie będziesz okazywał uprzejmości i nie wzbudzisz zaufania. Zaufanie to niezwykle ważny aspekt, który przyda się już od pierwszych minut spotkania. Dlaczego? Twoim pierwszym zadaniem jest przeprowadzenie wywiadu. który pomoże Ci w postawieniu właściwej diagnozy. Jeśli natomiast pacjent nie będzie Ci ufał – nie otworzy się przed Tobą, a odpowiedzi na Twoje pytania będą krótkie i pobieżne. Daj się polubić, a łatwiej będzie Ci wypracować zaufanie.
Empatia
Wypracowanie właściwych relacji z Twoimi pacjentami to droga do tego, aby nawiązać stało współpracę. Z pewnością będzie to wymagało od Ciebie sporego zaangażowania. Oprócz dbania o właściwą komunikację, która pomoże w zbudowaniu zaufania – musisz również wykazywać się empatią. Dzięki temu nie będziesz musiał się martwić o samopoczucie Twoich pacjentów, a to z pewnością usprawni przebieg całej terapii. Jeśli będą czuć, że bez obaw mogą “oddać się w Twoje ręce” leczenie będzie przebiegało skuteczniej oraz szybciej.
Przyjacielskie relacje
Pamiętaj, że niektóre osoby, szczególnie te niezwykle wygadane lub zwyczajnie samotne oczekują od nas rozmowy i zainteresowania. Dlatego nie uciekaj od rozmów i pozwól pacjentom na zwierzenia – czasem po prostu tego potrzebują, a dzięki temu Ty będziesz mógł dostrzec przyczyny schorzenia.
Najnowsze komentarze